Voorbereiding Peru - Reisverslag uit Rijnsburg, Nederland van Marion Star - WaarBenJij.nu Voorbereiding Peru - Reisverslag uit Rijnsburg, Nederland van Marion Star - WaarBenJij.nu

Voorbereiding Peru

Door: Marion Star

Blijf op de hoogte en volg Marion

23 November 2012 | Nederland, Rijnsburg

Het komt nu allemaal erg dicht bij!:) over 2 maanden vertrek ik voor 5 maanden om als vrijwiiliger te gaan werken met straatkinderen in Peru, Ayacucho.
En daar komt heel veel bij kijken. Ik ben dan ook druk in de voorbereiding.
Vanavond vertrek ik naar Assel. (ik heb het maar even opgezocht, want had er zelf nog nooit van gehoord, en waarschijnlijk mijn medemens ook niet) Assel is een ''gehucht'' (zoals wikipedia het noemt) in de gemeente Apeldoorn in de Nederlandse provincie Gelderland.
Hier word het jaarlijkse straatkinderen weekend gehouden. Ter voorbereiding voor de mensen die op reis gaan, en voor mensen die nog in dubio zitten. Dit weekend word mede mogenlijk gemaakt door oud vrijwilligers die hun ervaringen zullen delen op dit weekend.
Ik ben erg benieuwd en heb er super veel zin in!
Ook moet er een extra pinpas, creditcard, visum, reisverzekeringen, inentingen, en natuurlijk niet vergeten mijn reis, geregeld worden.
Aankomende weken staan dan ook lekker vol met afspraken.

In december heb ik een 2de voorbereidingsgesprek met mijn contactpersoon die werkt voor Los Cachorros hier in NL.
Ook zal ik een gesprek hebben met een oud vrijwilliger die afgelopen jaar 6 maanden bij los Cachorros heeft gewerkt. Het lijkt mij leuk om van haar ervaringsverhalen te horen, en eventuele tips.
En ja, dan krijg ik nóg een voorbereidings gesprek met een oud vrijwilliger die via SAMEN (organisatie uit Amsterdam waarbij ik me voor de allereerste keer heb aangemeld) naar Bolivia is geweest om vrijwilligerswerk te doen. Hij zal mij ook tips en ervarings verhalen vertellen en het 1 en ander over Zuid Amerika.
Als laatste ter voornereiding, 18-20 januari het AKN-weekend (Andere Kant van Nederland) Tijdens dat weekend sluit ik het voorbereidingstraject af, hier worden de laatste zaken besproken, en bezoek ik samen met een ander meisje die vrijwilligerswerk gaat doen in Colombia, instellingen in Amsterdam die zich bezighouden met daklozen, verslaafden en andere maatschappelijke problematiek.

Natuurlijk spreken ze in Peru spaans. En om als platte Nederlander zonder enige kennis van de spaanse taal daar te komen leek mij niet zo verstandig. Dus ben ik al enige tijd bezig met spaanse les. Aangezien ik dit een super gave en interessante taal vind, gaat het me ''tot nu toe'' erg gemakkelijk af. ¿Hablo español? i Un poco! jajaja

Ik wil via deze site alle thuis blijvers op de hoogte houden van mijn reis en ervaringen op het project.

Saludos!

  • 23 November 2012 - 17:05

    Laura H:

    Komt nu wel dichtbij zeg! succes met de voorbereidingen, je gaat het vast geweldig vinden! Je zal je zelf echt tegen komen en heel veel leer momenten hebben! Geniet en laat het maar allemaal op je afkomen!

  • 11 Januari 2013 - 10:42

    Marianne Wessel :

    Jeetje Marion wat super gaaf en super stoer dat je dit gaat doen!
    t komt nu steeds dichterbij en wens je alle geluk en succes van de wereld!
    een stoer wijf ben je!! wow!

    marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Ik vertrek eind januari voor 5 maanden richting Peru, Ayacucho. Hier ga ik mij in zetten als vrijwilliger met straatkinderen op het project Los Cachorros.

Actief sinds 03 Okt. 2012
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 11697

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 25 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: